English French German Italian Portuguese Russian Spanish
Православный календарь


Add to Google Reader or Homepage

Подписка на рассылку

Введите ваш email адрес:

Схема проезда
Записки и пожертвования

Анонсы событий

 

 В данном разделе обьявляются праздники и различные мероприятия,которые в ближайшее время пройдут в Крыпецком Монастыре

 

Святыни

 

 391.jpgСвятыни Крыпецкого монастыря

 

Собор Рождества И.П.

 

Собор Рождества Иоанна Предтечи

 

Храм Святителя Николая

 

Храм Святителя Николая

 

 

История Крыпецкого монастыря

 
 

kryp0041.jpgИстория Крыпецкого Монастыря

 

 

Фотоальбомы Крыпецкого монастыря

 
 

L1870173.JPGФотоальбомы Крыпецкого Монастыря

 

 

Видео Крыпецкого монастыря

 
 

4301.jpgВидеозаписи Крыпецкого Монастыря

 

 

Песнопения Крыпецкого монастыря

 
 

o.damaskin.jpgПеснопения Крыпецкого Монастыря

 



Неделя 4-я по Пятидесятнице. Казанской иконы Божией Матери. Собор преподобных отцов Псково-Печерских.

собор псково-печерских святых20 июля 2013 года всенощное бдение на память Казанской иконы Божией Матери в Крыпецком монастыре прошло в Успенском храме. В храме молились братия, трудники и паломники

 

Желающие приняли участие в Таинстве Исповеди утром в 8 утра.

 

Божественная литургия началась после праздничного колокольного звона Успенской колокольни.

 

На проповеди священник рассказал о Покрове Богоматери над Русской землей, явленное  чудотворным образом Богородицы, именуемым Казанским. Этот образ был явлен 21 июля 1579 года при царе Иоанне Грозном. С тех пор неоднократно заступничество Богородицы было ощущаемо русским народом.

 

Для нашей обители этот праздники Казанской иконы и собора Псков-Печерских святых особенно важны. Из Псково-Печерской обители был первый наместник Крыпецкой обители архимандрит Дамаскин (Сахнюк).

 

Братия нашей обители всегда поддерживает молитвенное общение с братией Печерского монастыря. Некоторые насельники нашей обители начинали свой путь приобщения к монашеству в Псково-Печерском монастыре. 

 

Собор Псково-Печерских преподобных составляют семь святых: преподобный Марк († XV; память 29 марта); преподобный Иона († 1480; память 29 марта); преподобная Васса († 1473; память 19 марта); преподобномученик Корнилий († 1570; память 20 февраля);  преподобномученик Вассиан Муромский 1570; память 20 февраля); преподобный Дорофей Югский († 1622); преподобный Лазарь Прозорливый († 1824).

Древнюю пещеру, в которой жили и молились первые иноки, обнаружил в 1472 году во время рубки леса хозяин здешних угодий крестьянин Иван Дементьев. Одно из срубленных

деревьев покатилось вниз, сдирая землю и вырывая с корнем другие деревья. Обвал открыл вход в пещеру, над которой была надпись: «Богом зданная пещера». Впоследствии юродивый монах Варлаам стирал надпись, но она вновь чудесно восстанавливалась.

На это святое место, намоленное первыми подвижниками, пришел священник Иоанн по прозвищу Шестник — переселенец. Он священствовал в Юрьеве (ныне Тарту), но в 1470 году был вынужден бежать с семьей в Псков от преследований немцев-католиков.Вскоре заболела его жена Мария и, приняв монашеский постриг с именем Васса, скончалась. Праведность ее была засвидетельствована сразу же после кончины. Преподобную Вассу похоронили в стене «Богом зданной пещеры», но ночью ее гроб был изставлен из земли невидимой Божьей силой. Ее муж и духовный отец смутились, решив, что они не полностью совершили чин отпевания, вторично отпели ее и снова погребли тело, но наутро оно вновь оказалось на верху земли. Тогда стало ясно, что это — знамение Божие. Гроб преподобной Вассы поставили в пещере с левой стороны. Потрясенный чудом, Иоанн принял монашество с именем Ионы. Собственноручно ископав пещерную церковь, он испросил благословения у Новгородского архиепископа Феофила освятить ее. 15 августа 1473 года пещерный храм был освещен в честь Успения Пресвятой Богородицы. При освящении произошло чудо от иконы Успения Пресвятой Богородицы — прозрела слепая женщина. Эта икона хранится сейчас в алтаре Успенского храма на горнем месте. День освящения пещерного храма считается официальной датой основания Псково-Печерско-го монастыря. Преподобный Иона подвизался в пещерной обители до 1480 года и мирно отошел ко Господу. По смерти на его теле обнаружили кольчатый панцирь, который повесили над его гробом, но при набеге немцев он был похищен. Мощи преподобного Ионы почивают в пеще¬рах рядом с мощами преподобного старца Марка и преподобной Вассы. Однажды при нападении на мона¬стырь ливонский рыцарь, насмехаясь над святыми мощами, хотел мечом открыть крышку гроба преподобной Вассы, но его опалило исшедшее из гроба святой подвижницы пламя. Следы этого карающего огня до сих пор видны на гробе преподобной Вассы.

Из первых старцев Псково-Печер-ской обители по имени известен лишь один Марк, который, вероятно, с дру-гими монахами после разорения Киево-Печерского монастыря в 1416 году крымским ханом Едигеем поселился здесь в привычной пещере над ручьем. Звероловы видели его молящимся у трех камней. Два камня и ныне лежат в монастырском саду, а третий ушел в землю. Имя Марка, записанное в монастырский синодик преподобным Ионой, преподобный Корнилий за неимением сведений о нем велел изгладить из списка. Внезапно он был поражен слепотой и расслаблением. Извещенный в откровении о причине болезни, игумен Корнилий покаялся у гроба старца Марка и, получив исцеление, восстановил его святое имя в монастырском диптихе. Когда выкопали пещерную церковь Успе¬ния Пресвятой Богородицы и расши¬рили погребальные пещеры, нашли гроб преподобного Марка истлевшим, а мощи и одежду невредимыми.

Важные изменения в Печерской обители произошли при игумене Корнилий. Преподобномученик Корнилий родился в 1501 году во Пскове в семье бояр Стефана и Марии. Чтобы дать сыну образование, родители отдали его в Псковский Мирожский монастырь, где он подвизался под началом старца: делал свечи, рубил дрова, обучался грамоте, переписке и украшению книг, иконописи. Закончив учение, Корнилий принял иноческий постриг в Псково-Печерской обители. В 1529 году, в возра¬сте 28 лет, преподобный Корнилий был возведен во игумена и избран настоятелем монастыря. В его настоятельство Псково-Печерская обитель достигла наибольшего расцвета. Число братии увеличилось от 15 до 200 человек. Деятельность преподобного Корнилия простиралась далеко за пределы обители: он распространял Православие среди живших вокруг монастыря эстов и сэту, строил церкви, больницы, дома для сирот и нуждающихся. Во времена ужасного мора на Псковщине преподобный Корнилий бесстрашно ходил по моровым деревням причащать живых и отпевать умерших. Во время Ливонской войны преподобный Корнилий проповедовал христианство в отвоеванных городах, строил там храмы, щедрой рукой раздавал пострадав¬шим во время войны эстам и ливам пособия из монастырских запасов; в обители безмездно лечили и кормили раненых и изувеченных, хоронили в пещерах убитых и вписывали их имена в монастырский синодик на вечное поминовение. В 1560 году, в праздник Успения Божией Матери, преподобный Корнилий послал в благословение русским войскам, осаждавшим город Феллин, просфору и святую воду. В тот же день немцы сдали город. Печерская обитель, возникшая на границе Русского государства, была не только светочем Православия, но и крепостью против внешних врагов России. В игуменство Корнилия были возведены мощные крепостные стены (длиной 700 метров) и башни, Благовещенский храм, церковь святителя Николая, монастырская звонница. Преподобный Корнилий был большим знатоком и любителем книг. Он отредактировал Псковскую летопись, составил «Повесть о начале Печерского монастыря» . При нем монастырь стал культурным центром Псковской земли. Здесь была собрана богатейшая библиотека.

Царю был сделан ложный донос об измене Псково-Печерских монахов. Это привело к мученической кончине игумена Корнилия и его друга и сподвижника ученого старца Вассиана. По древнему монастырскому преданию, Иван Грозный, прибыв 20 февраля 1570 года в обитель, сам отсек мечом голову игумену Корнилию, но тотчас раскаявшись, на своих руках отнес тело преподобномученика к Успенскому храму по дороге, называемой с тех пор «кровавым путём». Тело святого игумена было положено в стене «Богом зданной пещеры», а в 1690 году перенесено в соборную Успенскую церковь. В 1872 году 17 декабря мощи святого были переложены вместе с прежним гробом во вновь устроенную посеребренную медную раку. Служба и житие преподобномученика Корнилия помещены в минее февраль в 20-й день, когда празднуется его память.

В Псково-Печерском монастыре духовно возрастал преподобный Дорофей, который в 1615 году, будучи уже схимником, по зову Божию вышел из обители, чтобы на новом месте на Ярославской земле посеять драгоценное семя истинной духовности, полученное в родном монастыре, и основать новый монастырь — Югско-Дорофеевскую обитель.

Преподобный Лазарь Прозорливый родился в 1733 году. Он был священником в Опочке, а после смерти жены принял монашеский постриг в Пско-во-Печерской обители в 1785 году. До 1800 года он исполнял послушание монастырского казначея. Келья старца напоминала пещеру — так в ней было мало света. Ради памяти смертной в келье стоял гроб, сделан¬ный самим преподобным. Старец был невысокого роста, бледный, худой, всегда, кроме церковных служб, ходил с закрытым лицом; носил же¬лезные вериги весом 25 фунтов; спал на досках с камнем в изголовье; часто всю ночь простаивал на молитве в Успенской церкви. Когда усопшего старца Лазаря положили в гроб и на третий день собирались погребать, преподобный ожил. На вопросы о том, что сподобилась видеть его душа, схимник отвечал словами псалма: «Смерть грешника люта». 29 мая 1822 года преподобного Лазаря посетил император Александр I. Старец беседовал с государем о мо¬литве, о долге православного царя перед народом и Отечеством. Во время беседы он предсказал день своей кончины. Старец и государь почтили друг друга земными поклонами. Царь плакал, умилившись духовной мудрости и кротости старца. На погребение преподобного Лазаря собралось так много людей, что монастырь с трудом мог всех вместить.

В 1990 году Святейший Патриарх Пимен благословил совершать службу Собору Псково-Печерских преподобных. С 1996 года по благословению Святейшего Патриарха Алексия II Собор Псково-Печерских преподобных празднуется общецерковно в 4-ю Неделю по Пятидесятнице, а в те годы, когда 4-я Неделя совпадает с Рождеством Иоанна Крестителя или с праздником первоверховных апостолов Петра и Павла, празднование Собора переносится на 5-ю Неделю по Пятидесятнице.

 К Святому Причастию приступило до 30 человек.

 

По завершении Литургии был отслужен молебен у Казанской иконы Богоматери.

 

Чином Панагии братия последовали в трапезную.

 

 

Служба Собора Псково-Печерских святых

В Неделю 4-ю по Пятидесятнице

В СУББОТУ ВЕЧЕРА, НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах:
стихиры воскресны на 4, глас 3.
Слава, святых, глас 6.

Подобен: Все отложивше:
Приидите, Христолюбивых людей множество, пресвятый собор преподобных восхвалим днесь, иже во обители Псково-Печерстей подвиги мноземи угодиша Христу Богу, чудную Богоматерь славяще и в молитвах Ю присно призывающе. Темже и ныне я, всеблаженныя, величаем.
И ныне, Богородичен воскресен малыя вечерни, глас 3: Превелие чудо:

На стиховне едина стихира воскресна, глас тойже: Страстию Твоею Христе:
И стихиры подобны святых на 3:
Стихиры святых на стиховне, глас 2.

Подобен: Егда от древа:
Приидите, монашеское сословие, любовию воспоим
[святых ><собор >, иже во обители Пречистыя Псково-Печерстей житием своим равноангельным, верою же и труды смиренными и Божественными дарованьми улучиша у Христа Бога спасения блага вечная. Того ради и похвалим я достойно.

Стих: Честна пред Господем смерть преподобных Его.
Ублажим днесь лик Богоносный, преподобныя Марка, Иону и Вассу, матерь нашу, иже страну Псковскую благодатию напаявше, учением Христовым вся люди просвещаша, и Крест спасительный, яко древо жизни вечныя, в дебри Псково-Печерстей утвердивше, освятиша место сие труды и молитвами своими. Темже и Дом Пречистыя, яко рай чуден, зде явиша нам.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.
Похвалим песньми честными светоносный лик отец наших: преподобномученик двоицу Корнилия и Вассиана, яко содруги быша даже и до смерти, и Дорофея, иже образом Пречистыя Печерским на стране далече Ярославстей люди освяти; почтим и Лазаря праведна, благодати таинника. Ихже и молитвами святыми спаси, Христе, души наша.

Слава, святых, глас 1, Подобен:
Небесных чинов:
Земли Псковския радование, обители Печерския крепкое предстательство,
<соборе ><святых >дивный, ныне к вам вси прибегающе, молитвы приносим теплыя и любовию чтим память вашу.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Се исполнися Исаиино проречение:
По Ныне отпущаеши и Отче наш:
тропарь воскресен, глас 3:
Да веселятся небесная:
Слава, тропарь святых, глас 4:
Днесь обитель Псково-Печерская светло празднует:
и ныне, Богородичен первый, по гласу тропаря святых.
Ектении и отпуст.


НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах: стихиры на 10, воскресны 3, глас 3:
И стихира Анатолиева 1: И стихиры святых на 6:
Стихиры святых Псково-Печерских. Глас 1.

Подобен: О, дивное чудо:
Блаженна страна Псковская, и преславна чудесы обитель Печерская, имуще вас, соборе дивный, преподобнии отцы наши; веселися, Пречистыя Доме, таковыя чтуще предстатели, иже Богородицу и Мати всем милосердую за ны молят неотступно. Темже возрадуемся и восхвалим, людие, молитвенники о душах наших. (Дважды)

Глас 2:
О, сокровища Господня, земли сокровенная, личе начальный святых Псково-Печерских, преподобнии Марко, Ионо и мати Вассо, явили есте непорочным житием вашим образ спасения уставы Богоданными, и вся полки бесовския низложили есте; темже и нас ныне от тьмы греховныя избавляете. (Дважды)

Глас тойже:
От юности Христа возлюбивый, неустанно учил еси люди вере Христовей и, яко украсил еси обитель Печерскую дивно, удобрил еси тако и душу свою, Корнилие чудный, да приимеши в чистоте и всяцей правде подвизем твоим венец уготованный, преподобномучениче достоблаженный. (Дважды)

Слава, святых, глас 6:
На земли ходивше тесною стезею и отвергшеся всех красных мира, преставилися есте, преподобнии, к Вышним, и, вшедше в покой премирный, достигли есте широты Небесныя; темже и нас, иночествующая во обители Печерстей, обогащаете сокровищем нетленным, просвещающе омраченныя наша души и язвы их исцеляюще молитвами вашими.

И ныне, Богородичен первый гласа: Како не дивимся:
Вход. Прокимен дне и чтения святых 3 (преподобническия).
На литии стихира храма: И стихиры святых 3:
На литии стихиры святых Псково-Печерских

Глас 3:
Просияша светила многосветлая во мраце пещеры Богом зданныя; озариша души своя Светом Разума, восприяша в сердца пламень Духа огненный; о,
<соборе ><святых >Псково-Печерских, просветите и ны, вся люди верныя, и моленьми вашими крепкими распаляйте ны ко Господу любовию, во еже спастися и нам, воспевающим вас.

Глас 5:
Умы очищенными Пресвятой Троице предстояще, преподобнии, и Тояже славою осеняемии, вся ны просвещаете, отцы Печерстии, и за чтущия вас инок множества и люди верныя, к мощем честным вашим приходящия, Жизнодавца Христа умоляете; аще и телеси святыми своими на земли есте, душею же со Господом присно пребываете.

Глас тойже:
Путем тесным шествовали есте, отцы печерстии, и в делех ваших явили есте сей, имже добре ходящии о Христе в широту райскую вводими бывают, светолитием Христовым просвещаемии; онем же путем, преподобнии, ко Христу вся верныя приводите днесь.
Слава, святых, глас тойже. Подобен:
Радуйся, Живоносный Кресте:
Радуются вси людие вернии, и земля Псковская ликует, празднующи
<собор ><святых >Печерских; их бо житием благочестным украсися Церковь Русская, юже Господь таковыми столпы утверди, да и нам подаст благодать Свою молитвами их непрестанными ко спасению душ наших.

И ныне, Богородичен воскресен стиховный, в тойже глас: Храм и дверь еси:
На стиховне стихиры воскресны, глас 3: Слава, святых, глас 1. Подобен:
Небесных чинов: Земли Псковския радование (зри на малей вечерни).

И ныне, Богородичен воскресен, глас тойже:
Се исполнися Исаиино проречение:
На благословении хлебов:
Богородице Дево (дважды).

И тропарь святых (единожды). И чтение.

Тропарь святых Псково-Печерских, глас 4:
Днесь обитель Псково-Печерская светло празднует, преподобных своих собор почитающи; просияша бо зде Богоноснии отцы, человецы же небеснии, земнии ангелы; се в Дому Твоем, о Богомати, радование и всех верниих веселие духовное, яко даровала еси, о Благодатная, пречестныя нам пред Господем заступники и молитвенники о душах наших.

Ин тропарь святых Печерских, глас 6:
Днесь
<собор ><святых >Псково-Печерских почтим, в дебрех лесных чудную обитель основавших, и, яко крины райстии, добродетельми процветших, людем же правый путь Богоподобия указавших; Господа бо присно молят мир мирови даровати и душам нашим велию милость.


НА УТРЕНИ
На Бог - Господь: тропарь воскресен гласа, дважды.
Слава, ин тропарь святых, глас 6:
Днесь
<Собор ><святых >Псково-Печерских почтим:
И ныне, Богородичен воскресен, по гласу тропаря святых:
Кто Тебе не ублажит:

По кафизмах седальны воскресны от Октоиха, глас 3, с Богородичны их.
Полиелей: Хвалите имя Господне.

На полиелее величание святым Псково-Печерским:
Ублажаем вас, преподобнии отцы наши Псково-Печерстии, и чтим святую память вашу, вы бо молите о нас Христа Бога нашего.

Благословен еси, Господи: Ангельский собор удивися:
Ипакои гласа от Октоиха.
По ипакои – седальны, святых – 2.

Седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой, Спасе:
<Святых >Псково-Печерских <соборе >достоблаженный, стено необоримая, Пресвятая Троицы полче Божественный, храните обитель свою, яко Дом Пречистыя, инокам всем верное пристанище, и молите за нас Христа Бога.

Ин седален, глас тойже. Подобен: Небо звездами:
Днесь обитель Печерская светло сияет,
<святых >отец своих память творящи, и страна Псковская духовно торжествует, яко в ней явися <собор >чудный преподобных Твоих, Господи.

Слава, святых (полиелейный седален), глас 1:
Наста ныне, отцы Богоноснии, светозарный собора вашего праздник; проповедуют днесь обитель Псково-Печерская и вся Церковь Русская славу вашу, величающе вас Прославльшаго.

И ныне, Богородичен, глас тойже:
Радуйся днесь, Российская земле, яко удел Девы Пречистыя, славяще Ю, Воеводу Небесную и мира Заступницу, подающую обители Своей Псково-Печерстей от бед ограждение и велию милость.

Степенна гласа. Прокимен и Евангелие воскресны:
Аще храм святых — прокимен и Евангелие святым:
Воскресение Христово видевше:
Псалом 50:

Слава: Молитвами апостол: Аще храм - Молитвами святых Псково-Печерских:
И ныне: Молитвами Богородицы:
И стихира святых.

Стихира святых, глас 7:
Приимите ныне пение чад ваших благодарное, преподобнии отцы Псково-Печерстии, яко не оставили есте нас любовию отчею, и тою страстей наших коварства разоряете, да приимем от Господа дарования небесная, подражающе деяниям вашим Боголюбезным.
Спаси, Боже, люди Твоя:

Каноны: воскресен 3-го гласа со ирмосом на 4,
ирмос единожды: И Богородицы на 2:
И святых на 8: Катавасия: Отверзу уста моя.


КАНОН святых Псково-Печерских

Глас 2

Припев: Вси святии Псково-Печерстии, молите Бога о нас.

Песнь 1

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила; воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися.

Светло совершаем настоящее ваше торжество и достойно почитаем вас, отцы пречестнии, преподобнии Псково-Печерстии: Марко, Ионо, Корнилие, мати Вассо, Вассиане и Дорофее, Богу угодившия и на небесех со всеми святыми прославленнии.

Ничтоже возлюбив на земли сей паче Зиждителя, прияли есте труды и подвиги любве ради Христовы. Темже и сподобилися есте наследия праведных, моляще Христа о нас, почитающих память вашу.

Приидите, инок множества, приидите, духовное сословие и людие вернии, составим лик празднующих; днесь духовная наша трапеза, днесь нам небесное радование, совершающим святую память отец наших.

Богородичен: Праведно есть хвалити Тя, мира Владычицу, яко и сему месту удельному даровала еси Небес велелепие; зде бо и храмы Ти создашася краснии, зде бо и иконы Твои чудес исполняхуся. Мы же, веселящеся, прославляем Тя, Матерь щедрот, подающую мир обители сей и велию милость.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Притецем ныне, вернии, первонасельника Печерскаго Марка воспоим велегласно и о благочестнем Ионе благодарне возрадуемся, яко бо их молитвами смиренными и во тьме земной пещер Богозданных излияся благодати небесныя светолитие Трисиянное.

Киими песньми священными воспрославим и тя, преподобная Вассо, яко мира сего прелести всея возгнушавшися, возжелала еси образа иноческаго, да едино ти Христу послужити; темже и венец земный брачный на небесныя славы венец пременила еси.

Кую ти достойную похвалу принесем, преподобномучениче Корнилие, аще, яко и прежде был еси нам игумен премудрый, такожде и днесь умудряеши сердца наша добре, направляюще нас ко спасению.

Богородичен: Чистоту Твою, о Богомати, сила Вышняго осени; Ты же днесь тоя благодатию нас, всякия скверны исполненных, очисти и укрепи, яко мы ко образу Успения Твоего Печерскому припадаем, взывающе сице: не остави нас, грешных, но помилуй вся молитвами преблаженных отец наших.

Кондак святых, глас 2.
Подобен: В молитвах неусыпающую:
Обитель Псково-Печерская Тя, Богородицу и Деву Чистую за вся люди умоляющи, святых своих, яко дар, Тебе днесь приносит, но Твоих даров бездну кто исповест, яко в рай возвела еси отцы наша.

Икос: Яко сад благоуханный, процвела есть обитель Псково-Печерская святыми Твоими, Господи, поминающи словеса Премудраго: Елика аще помолятся к Тебе на месте сем, и Ты услышиши на месте жилища Твоего на небеси: и сотвориши, и Милостив будеши им. Услыши и нас, Христе Боже, и милостив буди ко <святей >обители сей, молитвами всеблаженных отец наших, ихже и <собор >совершающе ныне. Богородицу Пречистую возблагодарим, яко в рай возвела еси отцы наша.

Седален святых, глас 4.
Псково-Печерская похвало, преподобных отец соборе чудный, явилися есте, яко оружницы Христовы; молитвы бо ваши, яко меч духовный, грехи наша посекающий; не престайте ходатайствовати о чтущих память вашу. (Дважды)

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
О Дево, Мати Благая, Всепетая, мирови Покрове и Заступнице, не остави обители Псково-Печерския, якоже и во Успении мира не оставила еси, но спасай вся, на Тя уповающия.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощься, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Воспеваем днесь вас любовию, подвижницы Христовы, преподобномучениче Вассиане, преподобне отче Дорофее и старче праведный Лазаре, иже процвели есте во обители сей, яко крины райстии.

Радуйся, Церкве Российская, яко возрасте в тебе апостольское сеяние Андрееве; ста под Креста знамя ополчение иноческое, и се Земли Русския украшение - суть обители чуднии Печерстии: едина во стране Киевстей, во Псковстей же другая; и та о Бозе ликует, и сия веселится, воспевающе <соборы ><святых >своих.

Свет спасительный возсия окрест живущим - от обители Псково-Печерския; глас словес Божественных и хвалы Творцу стрясл воздух пустыни, прежде неплодныя, подвигнув вся верныя непрестанно славословити Христа Жизнодавца.

Богородичен: Богородице Дево, упование наше, моли Сына Твоего и Бога нашего сохранити от всех бед и напастей обитель сию, юже преподобный Корнилий вкупе со зде подвизавшимися созда; да вси, почерпающии помощь неоскудну от святыни ея, во вся дни ублажают Тя, Пречистую, в песнех величающе.

Песнь 5

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже; Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему от нощи неведения приведение имамы.

Жития треволнения нивочтоже вменив, преподобне отче наш Марко преблаженне, в пустыню Псковскую вселился еси, и, в пещере Богозданней в подвизех мнозех сокровенно пожив, соделался еси Христа Спаса жилище; того ради и память твоя пребывает во веки.

Храня веру православную, латиняном не покорился еси, и, от Юрьева града изшед, Иоанне, иерее Бога Живаго, Пречистыя храм в горе ископал еси, возжаждав Той послужити во образе иночестем; темже и, наречен быв Иона, в души своей богатство Духа Святаго стяжал еси, преблаженне.

Егда болезнь смертная постиже тя, прияла еси образ ангельский, преподобная мати Вассо; гроб же твой по кончине изнесен бысть силою Божиею двукраты из земли, да притекают вси вернии к раце мощей твоих.

Богородичен: Вся упования наша в Тебе, Мати Дево, имуще, молим Тя, яко святых Славу и Владычицу Милосердую: даруй нам, преподобных Твоих ради, грехов оставление, и иноческому житию споспешествуй присно, подающи благодать Твою неоскудну.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Явился еси, преподобномучениче Корнилие, благочестия дивный наставник и обители Печерския строитель изрядный, украсил еси ю храмы святыми, якоже и окрест воздвизал еси я, чудь просвещая; ныне же в обители пребывая Господней и Троице Пресвятей предстоя выну, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Оболгаша тя, отче Корнилие, льстецы же злобеснии; к безумию склонися Царь грозный и смерти тя предаде; темже и освятися твоею кровию обитель Псково-Печерская и обогатишася тобою чада твоя, ту иночествующая, яко верным пред Богом заступником.

Памятуя подвиги твоя и борения и кончину от руки самодержца Российскаго, благодарная братия Псково-Печерская храм устроиша во имя твое, преподобномучениче Корнилие, в немже ныне безкровную жертву приносят, хваляще и благословяще Творца, Вседержителя.

Богородичен: Иже снабдением пскович благоверных и труды преподобных созданныя, славим пречестныя иконы Твоя, Богородице, просиявшия в обители Псково-Печерстей — Одигитрии, звезды путеводныя. Умиления и Успения чудна, и, яко Саму Тя, духовне веселящеся, лобызаем я, Христианом Похвало и спасения Утверждение.

Кондак и икос воскресны.

Песнь 7

Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть; Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый благословен и препрославлен.

Времена и лета Церкве Псковския изъявил еси нам, преподобномучениче Вассиане, Корнилию Богомудрому в того летописаниих помогая изрядно, яко и делом его ревнитель быв славный; ныне же с ним во Свете Трисияннем вопиеши согласно: благословен еси Боже отец наших.

Яко благодати росу испивал еси в трудех постнических вкупе со отцем нашим Корнилием, такожде и чашу смертную испил еси с ним безвинно, Вассиане преподобномучениче; от Царя же земнаго к Царю Небесному предпосланы бысте обое, Тому вопиюще: благословен еси Боже отец наших.

О, преподобномучениче Корнилие, не остави и ныне молитвами твоими чада своя, якоже и прежде ты, защитниче страны Псковския, не оставил еси ю в нашествие Баториево, но, быв ко Пречистей теплый ходатай, пред Неюже и предстал еси в видении чуднем над Псковом градом, со святыми вопия препобедно: благословен еси Боже отец наших.

Богородичен: Показа небо Православия славу, егда явися на воздусе Мати всех верных, от нашествия же воев Баториевых Псков град и обитель Печерскую избавльши; горе бо святии со Корнилием Ю умоляху, долу же псковичи со иноки Печерстими ко образу Ея со слезами припадаху, Богу вопиюще: благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющыя: благословите, вся дела Господня, Господа.

Постнических подвигов желая сподобитися, пресельник отечества Ярославскаго стал еси, преподобне отче наш Дорофее, и, пришед во обитель Псково-Печерскую, ветхаго совлеклся еси человека, добродетелей украсився множеством; темже и избра тя Пречистая Дева пренести образ Свой светозарный из Печерских предел во страну твою отчую, да и тамо возсияет сугубне благодать Богородицы Преславныя.

Отрасле духовная обители Печерския, Богоносе смиренный Дорофее, издревле страна Псковская и страна Ярославская велику к тебе имут веру, яко в первей сам умудрися духовне, во другой же иныя умудрял еси, в пустыню твою Югскую приходящия; темже тя, Христова угодника, величаем.

Лазаре, благочестия подвижниче, равноангельным и праведным житием твоим в затворе наследник явился еси благ вечных, и яко в меру похвалы преподобных достигл еси смиренномудрия ради, такожде и нас, грешных, в покаянии смиреннейшем утверди, да и мы молитвами твоими просветимся и избавимся от сетей вражиих, отче наш преблаженне.

Богородичен: Богородицу и Матерь Света Тя присно величающе, и ныне же гласы умиленными Тя воспоим, яко даровала еси нам собор преподобных Псково-Печерских славный, едина Чистая и Благословенная.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу величаем.

Яко не сокрыша недра подземная сокровища мощей ваших, источаете ими ток благодати, преподобнии Псково-Печерстии, и всем верным ю изливаете, омывая тоя души наша, да и мы внидем чисты ко Христа Бога трапезе и небеснаго веселия причастницы будем, ваш собор почитающе, заступницы нам всеблаженнии.

Величает вас, преподобныя своя, обитель Псково-Печерская, на Святой горе храм во имя ваше воздвигшая — яко споборником крепким в трудех и молитвах; таже и просит отцы своя умильно: молите Христа Бога оставление согрешений даровати чтущим любовию святую память вашу.

Слава, Троичен: Триипостасный Боже, Троице Живоначальная, сохраняй обитель святую сию, молитв ради преподобных ея, во вся дни до скончания века.

И ныне, Богородичен: Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая, но молитвы преподобных отец Псково-Печерских к Сыну Твоему приносящая, о спасении душ наших.

Светилен воскресен (ексапостиларий 4¬й): Добродетельми блиставшеся.
Слава, светилен святых: И ныне, Богородичен его:
Слава, светилен святых, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
<Соборе ><святых >Печерских, Псковстей страны украшение, молитеся ко Господу о всем иночестве Российстем и о чтущих вас верою и любовию.
И ныне, Богородичен, глас и подобен тойже:
Пресвятая наша Владычице, Чистая Дево, Богородице, молит Тя обитель Печерская; окорми вся люди Твоя, иже в ней спасаются, яко Ты еси ко спасению утверждение.
На Хвалитех поем стихиры воскресны 4:
И святых 4 (стихи зри на малей вечерни).

Стихиры святых Псково-Печерских
Глас 8:
Духовными песньми преподобныя восхвалим: Марка, Иону и Корнилия, купно же Вассиана и Дорофея с материю Вассою, и Лазаря прозорливаго, схимника Печерскаго, плотское мудрование духу повинувшия, пощении и подвиги сокровенными очистившиеся; поминайте нас, память вашу чтущия, и на помощь вас призывающия.

Глас тойже. Подобен: О, Преславнаго чудесе:
О, преподобнии отцы Псково-Печерстии, равноангельное житие поживше, труды постническими и добротами духовними покорили есте телеса и души ваша Духу Божию, и, яко злато в горниле, искуси вас Христос Бог; темже и обрете вас достойны Себе и, яко всеплодие жертвенное, прият; молите о нас Господа спасти и просветити души наша.

Глас и подобен тойже:
О Преславнаго чудесе! Небесе и земли Царице, днесь
<собор ><святых ]Псково-Печерских совершающе, - вопием Ти, Богомати, радуйся; се отцев красота, се постников удобрение, се Сына Твоего угодницы, се предстателие за нас пред Богом благочестнии; и яко помощию Твоею таковии сташа, приими милостивно молитвы их о нас, грешных.

Глас тойже:
Преподобнии отцы Псково-Печерстии, предстоящии за ны соборне Христу Богу, утверждение всем верным будите, иже к вам припадают, глаголюще: радуйтеся, Духа Святаго обиталища прекрасная, радуйтеся, Девы Пречистыя честнии служителие, радуйтеся, мысленная светила церковная, радуйтеся, ко Христу монахов множества приведшии, и, яко имущии дерзновение ко Господу, молите Его спасти души наша.

Слава, стихира утренняя евангельская, глас 4:
Утро бе глубоко: Аще святых храм, Слава, святых: Слава, святых, глас 8:
Иже Троицы Святыя зарею просвещеннии и престолу Христа Бога выну предстоящии, преподобнии отцы Псково-Печерстии, приимите днесь сие пение хвалебное и молите Господа спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен, глас 2:
Преблагословена еси. Богородице Дево:
Славословие великое: По Трисвятом тропарь воскресен, точию един от двою:

Ектении и отпуст:
Посем, аще в обители Печерстей бдение и аще предстоятель изволит, исходит братия в притвор ко иконе праздника: И поют стихиру храма святых.

Стихира на целование святыя иконы, глас 2.
Подобен: Жены, услышите
О, честная обителе Псково-Печерская, Доме Девы Пречистыя, ублажай днесь собор преподобных твоих, якоже верных утверждение и крепкое за вся ны предстательство: да молят Христа Бога даровати нам велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен, тропарь на целование святыя иконы, глас 1:
Богородице, Заступнице усердная, приими молитвы раб Твоих, и яко Ты еси мирови Покров Вышний, не остави ограждением Твоим обители сея, но чадом Твоим, преподобным отцем Псково-Печерским, помогай за ны ко Господу взывати, да моленьми их непрестанными подаст мир душам нашим и велию милость.

Посем молитва: Владыко Многомилостиве:
На 1-м часе тропарь воскресен:
Слава, тропарь святых:
И ныне, Богородичен часов:
по Отче наш:
кондак святых: и отпуст.

Таже посреде храма поем стихи сии:
Утверждение на Тя надеющихся, утверди, Господи, Церковь, юже стяжал еси Честною Твоею Кровию. Под Твою милость прибегаем, Богородице Дево, молений наших не презри в скорбех, но от бед избави нас, Едина Чистая и Благословенная.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Вси святии Псково-Печерстии, молите Бога о нас.


НА ЛИТУРГИИ

Блаженна воскресна гласа, на 6,
и от канона святых Псково-Печерских песнь 3-я
(аще изволит предстоятель, песнь 9-я), на 4:
По входе тропарь воскресен и храма Богородицы, идеже храм Ея, и святых:
Кондак воскресен:
Слава, кондак святых:
И ныне, храма Богородицы, или:
Предстательство христиан непостыдное:
Прокимен воскресен гласа:
Святых прокимен, глас 7:
Честна пред Господем смерть преподобных Его:
Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми:
Апостол, ряд. и святых: к Галатом, зач. 213:
Аллилуия, святых, глас 6:
Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело:
Стих: Сильно на земли будет семя его:
Евангелие, ряд. и святых: от Луки, зач. 24:
Причастен прежде воскресен, таже святых:
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится: Аллилуия (трижды).


МОЛИТВА
О, преподобнии и Богоноснии отцы наши: Марко, Ионо, Корнилие, Вассиане, Дорофее, Лазаре, Симеоне, Александре и мати преблаженная Вассо!
Смиренно припадаем к вам, яко праведником сущим, иже в Псковстей земли просиявше преславно, украсили есте обитель Печерскую жития вашего чуднаго звездами пресветлыми; к вам прибегаем и, с любовию хваляще днесь, предстательства просим за нас, многогрешных: умолите Господа Сил и Пречистую Его Матерь, да сохранят Российскую страну нашу мирну, утвердят в благочестии землю Псковскую и да покровом благодати Своея град сей покроют, обитель же нашу укрепят и всем подвизающимся в ней даруют спасение и Жизнь Вечную. Помозите нам, угодницы Божии, создати храм благолепен в сердцах наших и украсити сей храм добродетельми, да жительствует в нем едино Господь! Оградите нас стеною молитв всепобедных от греховных стрел врага спасения нашего и от всех его злых искушений, да Богоугодне зде на земли поживем и вечное Царство Пресвятыя Троицы унаследим, прославляюще присно Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и в безконечныя веки. Аминь.

 

 

 
Расскажите о статье знакомым